Handels- og Abonnementsbetingelser – gældende fra 20. august 2019

1. Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: Disolut Danmark
CVR-nummer: 40798447
Adresse: Margrethevej 3, DK-4130 Viby Sjælland
Telefonnummer: +45 29452322
Officiel e-mail adresse: info@disolut.dk
Officiel web-adresse: https://www.disolut.dk/

Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Disolut har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre.Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Disolut med information om, at vi har afsendt varen. 

Betaling

På Disolut.dk kan der betales med Visa. Disolut tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Disolut valgte PCI (Payment Card Industry – Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på Disolut.dk, er det kun Disolut’ PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke Disolut – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Matas’ PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter disolut.dk.

Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:- Post Nord hjemmelevering. Du vil modtage varen inden for 4-5 hverdage. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@disolut.dk.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

– Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelse- eller hygijenemæssige årsager, ikke er egnet til at blive returneret, og forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket emballage dækker også over specialemballage, der beskytter varen, eller som har et givende formål. 

 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi anbefaler, at du returnerer i samme forsendelseskasse, som du modtog varen i.

 

Varen skal sendes til:

 

Disolut.dk /Disolut Danmark
Margrethevej 3, 4130 Viby Sjælland
Tlf: 2945 2322

Mail: info@disolut.dk

 

Du skal sende med omdeling direkte til ovenstående adresse. (Dvs. ikke til pakkeshop eller lignende) 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Varens stand, når du sender den retur

 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

 

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde aftalen, såfremt vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returnering.

 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse:

 

Virksomhedens juridiske navn: Disolut Danmark
CVR-nummer: 40798447
Adresse: Margrethevej 3, DK-4130 Viby Sjælland
Telefonnummer: +45 29452322
Officiel e-mail adresse: info@disolut.dk
Officiel web-adresse: https://www.disolut.dk/

2. Abonnementsbetingelser

Disse Abonnementsbetingelser finder kun anvendelse såfremt du er tilmeldt et abonnement hos Disolut på et eller flere af Disolut’ produkter. Abonnementsbetingelserne supplerer de ovenfor under punkt 1 beskrevne Handelsbetingelser. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem Handelsbetingelserne og Abonnementsbetingelserne, har Abonnementsbetingelserne forrang.

Ændringer af Abonnementbetingelserne

Disolut har til enhver tid ret til at ændre nærværende Abonnementsbetingelser. Væsentlige ændringer vil blive varslet til ikrafttræden med mindst en måneds varsel. Ikke væsentlige ændringer og ændringer til din fordel, kan gennemføres uden varsel. Du kan til enhver tid finde den gældende udgave af Disolut’ Abonnementsbetingelser her på disolut.dk. Ved henvendelse til Matas Kundeservice sender vi gerne gældende Abonnementsbetingelser pr e-mail.

Abonnementsforholdet

Når du opretter abonnement på et eller flere produkter, kan du se på din ordrebekræftelse eller bon, at produktet/produkterne er oprettet på abonnement. Disolut sender herefter løbende produkterne til dig hver måned indtil abonnementet opsiges eller ændres. Du kan selv foretage ændringer eller opsige dit abonnement. Der er ingen binding hos disolut.dk. Du kan opsige når som helst med 1 måneds varsel forud for næste abonnementslevering. Disolut vil løbende sende dig e-mails vedr. dit abonnement, dine abonnementsforsendelser og betaling. Du har selv ansvaret for at opdatere din e-mail adresse på disolut.dk. Du skal være minimum 15 år for at oprettet et abonnement. Vi forbeholder os ret til at afstå fra at handle med dig uden begrundelse.

Abonnementslevering

Vi levere som udgangspunkt altid med Post Nord hjemmelevering direkte i din postkasse. Du vil modtage det antal pakker ud har bestemt hver måned. 

Betaling af abonnement

For at oprette et eller flere produkter på abonnement kræves betaling via betalingskort. Har du flere produkter på abonnement benyttes samme betalingskort til dem alle. Du kan til enhver tid ændre betalingskort under ’Mit betalingskort’. Disolut vil automatisk og løbende må trække penge på det betalingskort, du har knyttet til abonnementet. Pengene trækkes hver gang Disolut afsender abonnementsproduktet/produkterne til dig. De almindelige kortholderregler, herunder hæftelsesregler, som du har indgået med kortudstederen finder også anvendelse, når du bruger dit betalingskort til abonnementskøb på disolut.dk. Betalingen sker på samme måde som ved almindeligt kortkøb, hvor du selv indtaster dine betalingskortoplysninger. Du skal dog kun indtaste dine betalingsoplysninger første gang du opretter dig som abonnent på Disolut.dk. Vælger du at købe flere abonnementer efterfølgende, anvender vi det betalings kort, du brugte og gemte, da du oprettede et abonnement for første gang.  

Manglende betaling

Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit betalingskort bliver spærret eller udløber. I tilfælde af at det ikke har været muligt for os at trække penge på dit kort, uanset om det skyldes forkerte kortoplysninger, manglende dækning på betalingskortet eller anden fejl, modtager du en række påmindelsesskrivelser via e-mail. Såfremt du ikke har opdateret dine betalingsoplysninger rettidigt, vil du opleve at dine leveringer annulleres.

Opsigelse

Dine produkter på abonnement kan let og når som helst opsiges. Har du en kommende abonnementslevering indenfor den næste måned. 

Ændringer af dine oplysninger

Har du ændringer til dit abonnement, f.eks. adresseændringer, ændringer til frekvens eller lign. kan du ændre dette under ’Mine abonnementer’ på din Disolut profil. Det er dit eget ansvar at oplyse adresseændringer, da vi ikke automatisk får besked herom. Ændringer skal meddeles senest 14 dage før de skal træde i kraft.

Behandling af persondata vedr. abonnement

For at du kan indgå abonnementsaftale med Disolut, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Oplysninger om dine køb
  • Kortoplysninger – ikke til Disolut- men til Disolut’ samarbejdspartner yourpay

 

 

 

Kontakt

CVR: 40798447

Adresse: Margrethevej 3,

DK-4130 Viby sjælland

Tlf: +4529452322

Mail: info@disolut.dk